Informacija

Atgal

Fotografijos muziejaus Studija (Vilniaus g. 140)

2023-03-24–10-08

Kodėl Šiaulius būtų galima vadinti Lietuvos Mančesteriu? Klausimas atviras, bet, beieškant atsakymo, galima trumpai perbėgti per esminius žinomus faktus, kurių iliustracijas aptiksite šioje parodos dalyje, talpinančioje pašėlusio muzikinio gyvenimo liudijimus iš praeities.

Bene pirmoji roko grupė, tuomet dar vadinta vokaliniu-instrumentiniu ansambliu (taip vadinosi pirmieji rokenrolo kolektyvai, kad nekeltų įtarimo saugumiečiams), gimė dar 1960 m. kovo 8-ąją dieną Šiauliuose, dviračių gamykloje „Vairas“. Bene pirmasis iš stovo ištraukęs mikrofoną ir jį paėmęs į rankas (kas to meto sovietinei nomenklatūrai buvo neįsivaizduojamas akibrokštas!) – romantiškasis estrados akiplėša Ričardas Dailidė, taip pat yra šiaulietis. Grupės-fenomenai „BIX“ bei „Lygiailyja“, šalyje kūrę vakarietišką bei unikalią muziką, taip pat susiformavo Šiauliuose. Čia 1991 m. gimė ir talentingų Šiaulių kūrėjų komandos buvo atliktas muzikinis kūrinys „Broli, neverk“, skirtas Sausio 13-osios įvykiams atminti, tuo metu buvęs lygiavertis kiek anksčiau pasirodžiusiai legendinei Eurikos Masytės dainai „Laisvė“. Pora narių iš roko pionierių grupės „Kertukai“ taip pat paliko čia reikšmingą pėdsaką.

Šiauliuose susiformavo muzikinis unikumas – holistinė muzika, susikūrė ir pirmoji Lietuvoje ska-punk subžanro grupė „Apatija“ bei viena pirmųjų, o gal ir pirmoji, lietuviškojo britroko grupė „Brainers“, iš kurios šiaulietiško rokenrolo flagmanų vaidmenį vėliau perėmė vienas šiuo metu žinomiausių lietuviškų roko vardų „Colours of bubbles“. Lietuvos muzikinį pasaulį praturtino unikalūs „Stagnatai“, „AXIS“, sarkastiškieji „Gin‘Gas“, per keletą muzikinių krypčių perėję ir įsimintiną eksperimentinės muzikos palikimą bei „pasidaryk pats“ kultūros judėjimą kultivavę „ŠALIKąPALIKAU“, taip pat ir būrys įdomių roko bei metalo kolektyvų, kurie sparčiai būrėsi ir skleidė kūrybą šaliai išsivadavus iš ordos imperijos 90-aisiais ir jau laisvoje šalyje įtvirtinusių naujus lietuviškos muzikos standartus, taip sukurdami Šiaulių, kaip Lietuvos Mančesterio, įvaizdį.