Naujienos

Atgal

Fotografijos muziejuje – V. Kinčinaičio viešų paskaitų ciklas „Vaizdų gyvenimai IV“

2018-11-21

Nuo 2018 m. lapkričio 21 d. iki gruodžio 12 d., kiekvieno trečiadienio vakarą, Fotografijos muziejuje vyksta menotyrininko Virginijaus Kinčinaičio viešų paskaitų ciklas „Vaizdų gyvenimai IV“.

Lapkričio 21 d. (trečiadienis) 17.00 val.
„Perspektyvos magija“

Renesanso laikotarpio tapyba atskleidė visą architektūrinės perspektyvos grožį, slypintį miestų aikštėse ir gatvėse. Perspektyvos išradimas sutapo su miestų suklestėjimu ir naujų erdvių atsiradimu. Ši estetinė miesto erdvės patirtis persikėlė į fotografijos meną, kuriame perspektyvos vaizdavimas yra pagrindinis fotografinio vaizdo gylio iliuzijos kūrimas. Neatsitiktinai pirmoji fotografija vaizduoja Paryžiaus pastatus ir gatves. Fotografija gimė gatvių perspektyvų labirinte ir iki šiol vystosi kartu su architektūrinėmis miestų erdvėmis. Miesto geometrija ir fotografijos kadras sudaro nedalomą visumą. Kokia šios simbiozės istorija ateitis? 


Lapkričio 28 d. (trečiadienis) 17.00 val.
„Peizažinė fotografija“

Peizažinė fotografija priskiriama praeities meno formoms, sentimentalumo ir eskapizmo išpažinėjams. Tačiau tokia jos samprata yra susijusi su tradiciniu gamtos, kaip laukinio pasaulio suvokimu. Dabar visos gamtos pasaulio nekaltumo ir laukiniškumo iliuzijos yra prarastos. Žmogaus ekspansija transformavo pastoralinį kraštovaizdį į technogeninių katastrofų griuvėsius. Kaip į šiuos pokyčius reaguoja fotografai, ar ieško gražių natūralumo likučių gamtoje ar savo kūryboje tiria dramatiškus, žmogaus ekspansijos išprovokuotus gamtos pokyčius? Kaip nebūtų keista, peizažinė fotografija gyvuoja ir vystosi, joje netrūksta ir praeities sentimentų ir kritiško konceptualumo.


Gruodžio 5 d. (trečiadienis) 17.00 val.
„Fake news įššūkis“

Melagingų naujienų (Fake news) pasaulyje, propagandinių žiniasklaidos salvių triukšme fotografinis vaizdas praranda savo pagrindinę funkciją liudyti tikrovę, faktą ir tiesą. Vaizdas netenka savarankiškumo ir ištirpsta melagingų pranešimų vingrybėse. Skaitmeninį, įtinklintą vaizdą pratęsia jo geografinės žymės, kodavimo šifrai, vaizdo judėjimo istorija, navigacija, jo interakcija ir kiti metaduomenys. Jie tampa svarbesni už vaizdą. Tai nauja dviprasmybių ir manipuliacijos erdvė. Vaizdas įkalintas jį supančiame informaciniame triukšme. Kaip sugrąžinti vaizdo prestižą ir jo autentiškumą „feikinių“ naujienų apgultyje?


Gruodžio 12 d. (trečiadienis) 17.00 val.
„Vaizdo geopolitika“

Penkerius metus trukusi vizualinės antropologijos, estetinių blyksnių ir netikėtų pažinčių kelionė per penkis Lietuvos regionus Algimantui Aleksandravičiui baigėsi pradiniame taške – Baltijos jūros pakrantėje, fotoalbumu „Mažoji Lietuva. Klaipėdos kraštas. Užpustytas laikas žodis smėly“. Žinoma, visos kelionės baigiasi kuriame nors krante. Tačiau ne visiems būna tokios produktyvios. Penki išsamūs Lietuvos regionų istorijos, kultūros, žmonių foliantai žymi keletą metų trukusią intensyvią kūrybinę fotomenininko pastangą per objektyvą suvokti Lietuvos istoriją ir dabartį. Tik dabar aiškėja šios kelionės tikslas ir nuovargio prasmė. Kokia ji?

Remėja: Lietuvos kultūros taryba
Partneris: Fotografijos muziejus